سرعت هاست یکی از عوامل مهم در رتبه سایت در موتورهای جستجو و مخاطب پسندی سایت است. با توجه به افزایش سرعت اینترنت در سالهای اخیر، دیگر برای هیچ سایتی قابل قبول نیست که با سرعت پایین بارگذاری شود. بیشتر کاربران امروزه بیش از چند ثانیه برای بارگذاری یک سایت منتظر نمی مانند و اگر سایت هنوز بارگذاری نشده باشد، به سراغ سایت های رقیب خواهند رفت.
تست سرعت هاست
تست سرعت هاست چیست؟ تست سرعت هاست محاسبه زمان بر حسب ثانیه برای ارسال پاسخ سرور به درخواست بارگذاری یک سایت از سوی کاربراست. یعنی اینکه از زمانی که کاربر آدرس سایت شما را در مرورگر وارد می کند تا زمانیکه تمام اطلاعات سایت شما برای او براگذاری شود، چه مدت زمانی بر حسب ثانیه صرف میشود. بسیاری از برنامه نویسان امروزه با انتقال کدهای جاوا به انتهای کد های خود و قرار دادن این کدها قبل از تگ بسته Body باعث میشوند که کاربر تصور کند که سایت، در زمانی بسیار کمتر از آنچه واقعا هست، بارگذاری میشود. یعنی اینکه ابتدا متن و عکس های صفحه برای کاربر بارگذاری شده و بعد از اینکه بازگذاری متن و عکس به پایان رسید، کدهای مربوط به افکت های سایت را بازگذاری می شود. از آنجا که کاربر با بارگذاری کامل متن و عکس تصور میکند، سایت کامل بارگذاری شده است، به مطالعه سایت مشغول میشود و در این حین کدهای افکت در حال بارگذاری می باشند. اگر تا کنون از این تکنیک استفاده نکرده اید بهتر است که اینکار را انجام دهید.
چگونه بدون ابزار، سرعت سایت خود را بسنجیم؟ اگر نخواهید سرعت سایت خود را از طریق سایت ها و ابزارهای آنلاین محاسبه و بررسی کنید، میتوانید از دستور داس برای اینکار استفاده کنید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، برنامه Command prompt را اجرا کنید. برای اجرای این برنامه روی منوی استارت رفته و عبارت CMD را جستجو کرده و نرم افزار CMD.exe را اجرا کنید. اگر موفق به یافتن این برنامه نشدید، دکمه پنجره را روی کیبرد به همراه کلید R فشرده و عبارت CMD را تایپ کنید و اینتر را بزنید. پنجره ای با ظاهری شبیه به داس برای شما آشکار میگردد. نیازی به برگشتن به ریشه C ندارید، در همان شاخه ای که هستید دستور Ping www.example.com را اجرا کنید. بجای آدرس سایت نمونه، آدرس سایت خود را وارد کنید. نتیجه این دستور اعلام حداقل، حداکثر و میانگین سرعت اتصال به سایت خواهد بود.
این دستور گاهی برای برخی از دامنه ها به شما پیام عدم دسترسی به سرور صادر می کند درحالیکه شما براحتی میتوانید در مرورگر به سایت خود دسترسی داشته باشید. در این مقاله تنها برخی از ابزار های کنترل سرعت سایت که از ایران بصورت رایگان قابل دسترس هستند، را معرفی خواهیم کرد.
ابزارهای رایگان تست سرعت هاست
YSlow
این سایت به شما نوار آدرسی برای درج آدرس سایت نمی دهد، که بتوانید آدرس سایت را وارد و سرعت سایت خود را تست کنید شما باید یکی از افزونه های موجود را بر روی مرورگر خود نصب کنید. بعد از نصب افزونه میتوانید، آدرس سایت خود را در مرورگر تایپ کرده و بعد از بارگذاری سایت، روی ایکون افزونه در سمت راست نوار جستجوی مرورگر خود کلیک کنید، تا اطلاعاتی از سرعت صفحات سایت شما و دلیل کند بودن آن را مشاهده کنید.
GTmetrix
کار با این ابزار بسیار ساده است. با ورود به سایت این ابزار میتوانید در نوار آدرس بزرگی که در وسط صفحه است آدرس سایت خود را وارد کنید و دکمه Analyze را بزنید. این سایت چند مرحله آنالیز روی سایت شما انجام میدهد و به شما اعلام میکند که چه مشکلاتی در سمت سرور و یا در سمت ظاهر سایت، باعث کند شدن بارگذاری سایت شده است . اطلاعاتی که سایت Yslow به شما ارائه میداد را در تب yslow در نتایج این ابزار قابل مشاهده است. جزئیات فراوان در آنالیز سایت و سادگی عملکرد این ابزار موجب شده است که بسیاری از کاربران ابزار GTmetrix را بعنوان استانداردی برای سنجش سرعت هاست در نظر بگیرند.
ابزار جی تی متریکس یکی از مهمترین ابزارهای رایگان در تست سرعت هاست و سایت میباشد. نتایج آنالیز این سایت میزان تسلط یک برنامه نویس به طراحی سایت را میتواند نشان دهد. اغلب شرکت های طراحی سایت از این سایت بعنوان رفرنسی برای نشان دادن، تخصص خود برای طراحی سایت استفاده می کنند.
Pingdom
این سایت براساس نام دامنه و منطقه ای که میخواهید سایت را از آن جستجو کنید، به شما سرعت سایت را اعلام میکند. از آنجا که تنها امکان کنترل سرعت سایت از آمریکا، سویس، استرالیا موجود است. سرعتی که این سایت به شما اعلام میکند، معمولا برای هاست هایی که در منطقه خاور میانه و یا خاور دور قرار دارند عددی غیر واقعی است. مثلا این سایت، به سایت https://matome.naver.jp رتبه 77 میدهد و سرعت بارگذاری آن را نزدیک 6 ثانیه برآورد میکند که قطعا این نتیجه با آنچه کاربران ژاپنی این سایت مشاهده می کنند، بسیار متفاوت است.
Websiteoptimization
این سایت همانطور که از نام آن مشخص است، بیشتر بر روی بهینه کردن سایت تمرکز دارد و سعی می کند خطاهای منجر به کند شدن سایت را اعلام کند . طراحی ضعیف گرافیکی، مخصوصا لوگوی بچگانه این سایت و طراحی آزاردهنده کپچا، عدم تناسب متن با طراحی گرافیکی، شلوغی بیش از حد سایت و عواملی از این دست باعث میشود که نتایج این سایت را کمتر بتوان مورد توجه قرار داد و به آن اعتماد کرد. گزارشی که این سایت در نهایت به شما ارائه میدهد بیشتر شبیه قبض جریمه رانندگی می ماند که هیچ کس از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارد.
Loadimpact
طراحی شبیه به سایت کودکان و فونت های غول پیکر در کنار انتقال کاربر به صفحه ای با آدرسی کاملا متفاوت برای دیدن نتایج، همه اینها در کنار بارگذاری کند صفحه نتایج که گویی هیچگاه قصد کامل شدن را ندارد. نقشه و اطلاعاتی که هیچ کمکی به درک بهتر کاربر از سرعت سایت و نحوه بهینه کردن آن نمی کند. همه و همه باعث میشود چندان به نتایج این سایت هم نتوان اعتماد کرد. نتیجه ای که این سایت به شما اعلام می کند با توجه به فاصله سرور این سایت در کانادا تا سرور شما است، با توجه به اینکه این فاصله خود میتواند یک سایت سریع را کند نشان دهد، دیگر دلیلی برای انتخاب این ابزار باقی نمی ماند.
Seomastering
این سایت اطلاعات خوبی از هاست ارائه میدهد که میتوان از اطلاعات آن بهره برد. بیشتر اطلاعات این سایت در باره سئو سایت است و اطلاعاتی مانند تعداد لینک ها و غیره را ارائه میدهد.
Webpagetest
اطلاعاتی گرافیکی از سرعت بارگذاری تک تک ایتم های یک صفحه را نشان میدهد. اطلاعات این سایت در هنگامی که نمیتوانید دلیل کاهش سرعت بارگذاری صفحه ای را بیابید بسیار کارساز خواهد بود.
آیا میتوان به ابزارهای کنترل تست سرعت هاست اعتماد کرد؟
پاسخ به این سوال خیر است. این ابزارها هیچ کدام بصورت صد در صد نتیجه درستی ارائه نمیدهند، ولی میتوان از آنها برای بهبود کیفیت سایت و هاست استفاده کرد. برخی ایرادات اعلام شده مانند، عدم فشرده سازی فایل های CSS را به کمک این ابزار ها میتوان یافت و اصلاح کرد. ولی سرعت کلی هاست را براساس هیچ کدام از این ابزارها بصورت صد درصد نمی توان بیان کرد. برای سنجش سرعت هاست خود، بهتر است از ابزار Command prompt استفاده کرده و علاوه بر آن خودتان با سیستم های مختلف سایت خود را چک کنید تا مطمئن شوید در دستگاههای مختلف با سرعت درستی اجرا می شود.
۲۰ ابزار برتر و رایگان تست سرعت سایت در سال ۲۰۲۰
بررسی عملکرد سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که هر صاحب کسب و کار آنلاینی باید آن را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهد. تست سرعت سایت نیز یکی از معیارهای اصلی برای بهبود عملکرد سایت است. این بررسی سرعت سایت را میتوان با استفاده از ابزارهای آنلاین و متعددی که در دسترس هستند انجام داد. دادههای جمعآوری شده از ابزار تست سرعت سایت، به بهبود سرعت صفحه وب و افزایش جذب کاربر کمک میکند. چرا که کاربر با مشاهده سرعت بالای بارگذاری سایت، بلافاصله با محتوای شما ارتباط برقرار خواهد کرد.
در این مقاله، ۲۰ ابزار برتر تست سرعت سایت را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید به صورت رایگان به آنالیز و بهینه سازی سایت خود و سرعت آن بپردازید.
افزایش سرعت سایت به چندین معیار وابسته است که اصلیترین این معیارها، پلتفرمیست که سایت شما بر روی آن میزبانی میشود. هماکنون با خرید هاست پرسرعت، پیش از استفاده از ابزارهای زیر، بهینه بودن سرعت سایت خود را تضمین کنید:
در زیر لیستی از مهمترین ابزارهای تست سرعت سایت توضیح داده شدهاست. هر یک از این ابزارها ویژگیها، گزارشات و روشهای خاصی برای تشریح نتایج دارند که با توجه به نیاز خود میتوانید از یک یا چندین مورد از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید.
نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که معمولاً نتایج اولین تست، به دلیل کندتر بودن فرآیند بررسی دی ان اس، پایینتر از حد واقعی است. بنابراین بهتر است که هر تست را چند بار تکرار کنید و از نتایج حاصله میانگین بگیرید.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی
سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.
شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه
می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند.
همچنین طراحی
اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا
بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.
تبلیغات درون متنی
10 ابزار برتر تست سرعت سایت در سال ۲۰۲۰
۱. GTmetrix
GTmetrix یک برنامه معروف رایگان، آنلاین قوی و پرطرفدار است که باعث افزایش سرعت سایت میگردد. به گونهای که سرعت صفحه وب شما را با توجه به PageSpeed و شاخص YSlow بر مبنای استانداردهای مشخص از A تا F بررسی میکند، گزارش مفصلی ارائه داده و امتیازهایی برای عملکرد صفحات وب تولید مینماید.
گزارشهای GTmetrix در شش بخش مختلف: PageSpeed، YSlow، نمودار آبشاری، محور زمانی بارگذاری، ویدئو و تاریخچه یا سوابق ارائه میشود. همچنین توصیههایی را برای بهبود هر مشکل موجود در سایتتان ارائه میدهد. مخصوصا در ایران طرفداران زیادی به این سایت سر میزنند و وبسایت خودشان را مورد ارزیابی قرار میدهند و جالب آن است که بدانید بیشترین ترافیک سایت GTmetrix از سمت ایران بوده و کاربران ایرانی بیشتر از هر کاربران دیگری وارد این سایت میشوند.
GTmetrix یک سایت کارآمد جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وبسایت است که به بررسی لودینگ و پارامترهای مختلف که در سرعت بارگذاری وبسایت تاثیرگذار هستند، میپردازد و سعی دارد با نشان دادن فاکتورهای لازم، باعث افزایش سرعت وبسایت به خصوص افزایش سرعت سایت وردپرسی شود.
همچنین این امکان را به شما میدهد تا گزارش کار سرعت سایت خود را به شکل فایل CSV خروجی بگیرید. با ثبتنام و دریافت یک حساب کاربری رایگان میتوانید وضعیت وبسایتتان را از هفت موقعیت جغرافیایی مختلف ارزیابی کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب نوع مرورگر (کروم یا فایرفاکس) و نوع اینترنت مورد استفاده نیز وجود دارد.
از جمله سایر ویژگیهای پیشرفتهتر این ابزار، میتوان به قابلیت تهیه ویدئو از بارگذاری سایت (ضبط و نمایش لحظه به لحظه بارگذاری وبسایت برای پیدا کردن بخشهایی که بارگذاری سایت را بیشتر به تعویق میاندازند) و همچنین امکان مستثنا کردن تبلیغات و نمایش تأثیر آنها بر بارگذاری سایت اشاره کرد.
توجه داشته باشید که بدون ثبتنام و ایجاد یک حساب کاربری رایگان علاوه بر اینکه به بسیاری از گزینههای بالا دسترسی نخواهید داشت، معمولاً در ابتدای درخواست برای بررسی سرعت سایت باید مدتی در صف وبسایتهای متقاضی منتظر بمانید.
ویژگیهای جی تی متریکس
این امکان را به شما میدهد تا وبسایت خود را در کشورهای مختلف و همچنین با مرورگرهای متفاوت آزمایش کنید.
خلاصهای از شاخصهای کلیدی عملکرد را ارائه میدهد.
میتوانید عملکرد وبسایت را با استفاده از مانیتورینگ دنبال کنید و آن را با گراف مشاهده نمایید.
میتوانید یک صفحه وب را در دستگاههای مختلف شبیهسازی شده بررسی کنید.
این اجازه را میدهد تا لودهای صفحه وب را به صورت فیلم پخش کنید.
۲. Uptrends
Uptrends ابزاری برای کنترل آپتایم و عملکرد وبسایتها، سرورها و APIهای شما است.
ویژگیهای Uptrends
این ابزار از فناوری پروتکلهای مختلف برای مانیتورینگ وبسایت و سرور از جمله SMTP ،POP3 ،IMAP ،HTTP/HTTPS ،FTP ،SQL و MySQL پشتیبانی میکند.
بهطور خودکار ایمیلهایی را که حاوی گزارش داشبورد است، به صورت PDF یا فایل اکسل برای گیرنده مورد نظر ارسال میکند.
میتوانید uptime APIسایت خود را کنترل کرده و call APIها را تنظیم کنید تا دادههای پاسخ آن را بررسی نمایید.
همچنین این برنامه آنلاین میتواند تراکنشهای چند مرحلهای مانند لاگین، جستجو، خریدها و فرمها را مانیتور کند.
بهطور خودکار، مشکلات عملکرد سایت را در مرورگرهایی مانند اج، کروم و فایرفاکس شناسایی میکند.
۳. WebPagetest
WebPagetest یکی از محبوبترین ابزارها برای سنجش عملکرد صفحه وب است که خدمات مختلف و منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه میدهد. این ابزار این امکان را برای شما فراهم میکند تا تستهای عملکرد وب را از مکانهای مختلف در سراسر جهان در مرورگرهای مختلف (از جمله مرورگرهای موبایل بر روی مدلهای مختلف موبایلهای هوشمند) انجام دهید.
این ابزار کاربردی بر اساس تستهای مختلف عملکردی خود، مانند تستهای TTFB، فشردهسازی، کش کردن، استفاده مؤثر از CDN و موارد مشابه، از A تا F به وبسایت شما امتیاز میدهد.
این موضوع برای وب سایتهای چند زبانه که کاربران مختلفی از کشورها، فرهنگها و دستگاهها و مرورگرهای مختلف دارند بسیار مناسب است. مزیت این ابزار آنلاین نسبت به بقیه سایتهای تست سرعت آن است که نمودار آبشاری بسیار دقیق و جامعی از نحوه فراخوانی فایلها در سایت تست شده ارائه میدهد.
گزارش WebPageTest در هشت بخش ارائه میشود؛ شامل خلاصه گزارش، جزئیات، مرور عملکرد، جزئیات بارگذاری محتوا، اسکرینشاتها و همچنین دو بخش آنالیز تصاویر و نقشه سرعت بارگذاری اجزای مختلف برگه مورد نظر. علاوه بر این، روش سنجش این ابزار تا حدی منحصر به فرد است. از این بابت که میتوانید تست را با استفاده از دکمه «RE-RUN THE TEST» در صفحه خلاصه گزارش (Summary) تکرار کنید و نتایج اولین بازدید و بازدیدهای تکراری را با هم مقایسه کنید.
این قابلیت میتواند در تشخیص تأخیر اولیه (DNS) کارساز باشد. در مجموع، WebPageTest قابلیتهای پیشرفتهای دارد که از آن میان میتوان به قابلیت ضبط و نمایش ویدئویی بارگذاری سایت، غیرفعالسازی جاوا اسکریپت، نادیده گرفتن SSL و امکان انتخاب مدل موبایل، کشورها و مرورگرهای مختلف برای انجام تست سرعت وبسایت اشاره کرد.
ویژگیهای WebPageTest
میتوانید این ابزار را در مرورگرهای کروم و اینترنت اکسپلورر با سرعت واقعی اتصال مصرفکننده اجرا کنید.
تست پیشرفته مانند ضبط ویدئو ، مسدود کردن محتوا ، تراکنشهای چند مرحلهای و … انجام میدهد.
اطلاعات تشخیصی را ارائه میدهد که شامل بارگذاری چارتهای آبشاری، بررسی بهینهسازی سرعت صفحه و پیشنهاداتی برای تجربه بهتر کاربر است.
۴. Performance
Performance ابزار آنلاین تست سرعت سایت است که میزان زمان اتصال شما را به سایتتان و بارگیری کامل هر صفحه مشخص میکند.
ویژگیهای Performance
میتوانید عملکرد سایتهای خود را از هر کشور تست کنید.
مدت زمان درخواست اتصال HTTP مشتری به اولین بایت صفحه وب را که توسط مرورگر شما دریافت میشود، اندازهگیری میکند.
میتوانید زمان سرور را برای پاسخ به درخواست داده ساخته شده از دستگاه دیگر تحلیل کنید.
۵. PageSpeed Insights
PageSpeed Insights یک افزونه آزمایش عملکرد منبع باز است که توسط گوگل راهاندازی شدهاست. این ابزار صفحه وب را ارزیابی کرده و پیشنهادهایی را برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری ارائه میدهد.
این ابزار دو امتیاز برای سرعت سایت در نظر میگیرد، یک امتیاز مربوط به سرعت سایت در محیط دسکتاپ و یک امتیاز دیگر در دستگاههای گوشی ارائه میدهد. پس این ابزار دو بار کنش (Fetch) در سایت انجام میدهد. پس از بررسی صورت گرفته از طریق این ابزار گوگل، رتبه سایت از ۱ تا ۱۰۰ امتیازبندی میشود و عدد بالا به معنی آن است که سرعت سایت، حداقل از نگاه گوگل، بهینه میباشد. رتبه بالای ۸۵ نشاندهنده بالا بودن سرعت سایت است.
این ابزار، میزان کاربردی بودن هر صفحه را بر مبنای عملکرد آن در موارد زیر ارزیابی میکند:
زمان بارگذاری قسمت بالایی صفحه (above the fold): فاصله زمانی بین درخواست کاربر برای بارگذاری یک برگه جدید تا لحظهای که محتوای بالای صفحه توسط مرورگر پردازش شده و نمایش داده میشود.
زمان بارگذاری کل صفحه: فاصله زمانی بین درخواست کاربر برای بارگذاری یک برگه جدید تا لحظهای که کل محتوای صفحه توسط مرورگر پردازش شده و نمایش داده میشود.
ویژگیهای PageSpeed Insights:
این ابزار امتیاز و پیشنهادات PageSpeed را برای عملکرد بهتر فراهم میکند.
هنگام دسترسی کاربران به صفحات وب با استفاده از موتور جستجوی گوگل، بازیابی صفحه وب را سریعتر مینماید.
میتوانید از این ابزار در سرور Nginx یا Apache برای بازنویسی و بهینهسازی منابع هر وب سایتی استفاده کنید.
۶. Keycdn
Keycdn ابزاری برای تحلیل عملکرد وبسایت شما و شناسایی مشکلات مربوط به اتصال است و به شما کمک میکند تا از حملات و اقدامات غیرمجاز جلوگیری کنید.
ویژگیهای Keycdn
به راحتی میتوانید این ابزار را برای مشخصات خود پیکربندی کنید.
گزارش دقیق زمان واقعی را ارائه میدهد.
به شما کمک میکند تا از حملات و اقدامات غیرمجاز جلوگیری کنید.
دارای API RESTful است که امکان کنترل کامل حساب کاربری شما را از هر برنامهای و به هر زبانی فراهم میکند.
۷. Giftofspeed
Giftofspeed یک برنامه آنلاین است که برای آزمایش سرعت وبسایت، ابزارها و تکنیکهایی برای بهینهسازی کامل عملکرد وبسایت شما استفاده میشود.
ویژگیهای Giftofspeed
میتوانید نحوه بارگیری کدهای CSS هر صفحه وب را تجزیه و تحلیل کنید.
اسکریپتهای CSS را برای افزایش سرعت صفحه به حداقل میرساند.
به شما کمک میکند تا صفحات وب را آزمایش کنید که آیا GZIP compression فعال است یا خیر.
به شما این امکان را میدهد تا تعدادی از درخواستهای HTTP را که صفحات وب شما تولید میکند، بررسی کنید.
شناسایی و عیبیابی تصاویر، کلیه پیوندهای شکسته و سایر فایلها را برای عملکرد بهتر وبسایت انجام میدهد.
میتوانید هدر سرور HTTP را در هر صفحه وب مشاهده کنید.
۸. SpeedCurve
SpeedCurve ابزاری آنلاین است که طراحی و عملکرد وبسایت را اندازهگیری میکند. این ابزار به شما این امکان را میدهد تا مشکلات مربوط به عملکرد وبسایت را در سطح صفحه اشکالزدایی کنید.
ویژگیهای SpeedCurve
چارتهای اشتغال و درگیری را در اختیار شما قرار میدهد تا از دادههای خود استفاده کرده و از این طریق، تأثیر کندی صفحه بر میزان نرخ پرش سایت خود را متوجه شوید.
به محض ارائه بهترین محتوای شما، سنجش خود را آغاز میکند.
میتوانید معیارهای مختلفی از جمله، نرخ تبدیل، تست A/B و مواردی از این دست را ردیابی کنید.
این ابزار به شما امکان میدهد مشکلات مربوط به عملکرد وبسایت و صفحات آن را اشکالزدایی کنید.
نقشه عملکرد را ایجاد نموده و هشدارها را دریافت مینماید.
SpeedCurve شما را قادر میسازد با استفاده از Deploy API، تغییرات کد را ردیابی کنید.
۹. Dotcom
Dotcom ابزاری قدرتمند نسبتا ساده برای تست عملکرد و مانیتورینگ وبسایت است. شما میتوانید با استفاده از این برنامه آنلاین، سرعت وبسایت خود را با چارتهای آبشاری و پخش ویدئو سایت تحلیل کنید. اما تست سرعت وبسایت از نواحی جغرافیایی مختلف را به طور همزمان اجرا میکند و نتایج تست را در یک صفحه نشان میدهد که با کلیک بر روی هرکدام از مناطق میتوانید گزارش وضعیت آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید.
اگر امکان بررسی وضعیت سرعت سایت در نواحی مختلف جهان برایتان اهمیت دارد، این قابلیت میتواند باعث صرفهجویی قابل توجهی در وقت شما گردد چرا که در بقیه ابزارهای تست سرعت وبسایت برای بررسی وضعیت سرعت بارگذاری سایت در هر منطقه باید مجددا تست را اجرا کنید. علاوه بر این، در ستون سمت چپ دو زبانه وجود دارد که وضعیت سرعت سایت در اولین بازدید و بازدیدهای بعدی را به صورت مجزا نشان میدهد.
ویژگیهای Dotcom:
این ابزار سرعت بارگذاری صفحه را در مرورگرهای مختلف سراسر جهان بررسی میکند.
این امکان را به شما میدهد تا عملکرد چندین سرویس اینترنتی را تحلیل کنید.
با استفاده از نمودارها و چارتهای دقیق میتوانید دادههای تاریخی و داشبوردهای اشتراکی علت اصلی مشکلات مربوط به عملکرد یا خرابی را شناسایی کنید.
این ابزار به شما کمک میکند تغییرات را به عنوان پیام صوتی، ایمیل و پیام کوتاه به افراد دیگر ارسال کنید.
۱۰. Dareboost
ن : تینا
ت : دوشنبه 23 تير 1399
|
|
لینک بیلدینگ یا لینک سازی در داخل سایت یکی از مهمترین اصول سئو سایت به حساب می آید. در نگاه حرفه ای سئو در سال ۲۰۲۰، سئو سایت به دو بخش عمده ومهم تقسیم می شود، یکی سئو در درون سایت شما و دیگری راهکارهای سئو در خارج از سایت. از سوی دیگر بر اساس تجربیات من یکی از مهمترین موضوعات سئو داخلی سایت ها رعایت کردن اصول ساختارمند در لینک بیلدینگ داخل سایت است که می تواند به شدت برای کسب رتبه های برتر در گوگل به سایت شما مفید باشد. در این مقاله نکاتی بسیار کاربردی برای لینک سازی داخلی یا همان لینک بیلدینگ را بیان می کنم.
ویژگی های لینک بیلدینگ
یک لینک سازی کاملا اصولی باید برای خواننده متن شما مفید باشد، با انکرتکست های مرتبط همراه باشد و شما قصد داشته باشید در آن واژه رتبه خود در گوگل را بهبود ببخشید. برای مثال شما یک سایت فروش مبلمان دارید و می خواهید در واژه مبل راحتی در گوگل رتبه کسب کنید. بعد از آنکه یک صفحه با محتوای غنی و کاربردی درباره مبل راحتی نوشتید باید مقالاتی در این حیطه نیز در سایت خود منتشر کنید و واژه مبل راحتی را به صفحه فرود خود ارجاع دهید.
به طور کلی لینک بیلدینگ اصولی باید نگاهش به خواننده نهایی متن باشد. لینک های داخلی برای خواننده قرار داده می شوند تا در دل یک مطلب به یک مطلب دیگر انتقال داده شوند و کاربران نهایی شما از صفحات دیگر سایت شما نیز بازدید داشته باشند. این موضوع چند کاربرد بسیار مفید دارد. اول اینکه خواننده می تواند با عمق بیشتری مطالب وبسایت شما را مطالعه کند و در نتیجه مدت زمان بیشتری را در سایت شما می گذراند. دوم اینکه از این طریق میزان ترافیک سایت شما و میزان کلیک شما افزایش خواهد یافت که یک موضوع مهم در نگاه گوگل برای رتبه بندی سایت ها به حساب می آید. سومین موضوع این است که اسپایدر های گوگل به راحتی می توانند در درون مطالب سایت شما بگردند و آنها را ایندکس کنند و در نهایت شما با ایجاد یک ساختار هرمی در لینک سازی داخلی می توانید به موتورهای جست و جو بگویید که کدامیک از صفحات شما مهمتر هستند وباید به آنها توجه بیشتری شود.
نمونه ای از ساختار لینک سازی داخلی
در این تصویر همان گونه که مشاهده می کنید از صفحه اصلی سایت به تمامی صفحات می توان دسترسی پیدا کرد. در واقع قدرت لینک های سایت در میان تمام صفحات سایت تقسیم شده است. البته یک ساختار هرمی می تواند به صورت های متفاوتی اجرا شود و برای مثال از مطالب سطوح چهار به صفحات سطوح دو و یک نیز لینک سازی انجام می شود که به این نوع لینک سازی، لینک بیلدینگ به روش هرمی و تخت گفته می شود.
در ادامه به صورت موردی ویژگی های یک لینک سازی اصولی را برای شما شرح می دهم:
انکرتکست
انکر تکست در اصل یک عبارت کوتاه از چکیده مطلبی است که شما به آن لینک داده اید تا خواننده بتواند یک تصویر کلی از آن مطلب را در ذهن خود ایجاد کند. همچنین این انکر تکست باید در صفحات مختلف یکسان باشد و توصیه می شود برای هر صفحه تنها یک تا سه انکرتکست استفاده شود.
هدف لینک ها
هدف لینک سازی شما باید دو موضوع کاملا متفاوت را با هم مدیریت کند. هدف شما باید کسب رتبه برای آن واژه باشد تا گوگل بفهمد کدام صفحه به چه موضوعی می پردازد اما همزمان باید لینک سازی برای کاربران نهایی انجام شود تا آنها ترغیب شوند بر روی لینک ساخته شده کلیک کنند. این را بر اساس تجربه شخصی فهمیده ام که هر چه تعداد کیلیک ها بر روی لینک سازی داخلی سایت شما بیشتر باشد احتمال موفقیت شما برای کسب رتبه نیز برای آن واژه نیز بیشتر می شود.
کیفیت لینک سازی
لینک سازی شما باید با تمیز و بدون عیب و نقص انجام شود. اگر بعد از کیلیک بر روی لینک ساخته شده کاربر به صفحه ای با خطای ۴۰۴ روبرو شود هم از نظر برند وبسایت در ذهن مخاطب مشکلاتی ایجاد می شود و هم در سئو سایت شما مشکلاتی ایجاد خواهد شد. سعی کنید اگر یک انکرتکست را برای کسب رتبه بهتر در متن های مختلف استفاده می کنید این کار بیش از اندازه انجام نشود و ارتباط موضوعی با متن شما نیز حفظ شده باشد. در صورت تکرار بیش از اندازه یک لینک سازی در کل سایت ممکن است در بلند مدت وبسایت شما با جریمه های گوگل روبرو شود.
استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسایت مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.
اهمیت صفحه لینک شده
اگر صفحه ای از صفحات وبسایت شما لینک های زیادی از سایت های معتبر دریافت کرده باشد باید به همان نسبت نیز در لینک سازی داخلی به این صفحه توجه شود. به طور کلی گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه مورد نظر را افزایش می دهد و لینک سازی داخلی کمک می کند دسترسی بهتری به آن صفحه وجود داشته باشد. بنابراین تعادل را در هر دو بخش لینک سازی داخلی و بک لینک سازی های خارجی رعایت کنید.
نکته پایانی
سئو سایت یک کار بسیار تخصصی است بنابراین پیشنهاد ما این است که برای سئو سایت خود از متخصصین این حوزه بهره بگیرید. شرکت طراحی سایت پیام آوا آماده ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی سایت، سئو سایت و تبلیغات گوگل به شما عزیزان است.
1. طراحی
سایت شرکتی
2. طراحی
سایت شرکتی
3. طراحی
سایت شرکتی
4. طراحی
سایت شرکتی
5. طراحی
سایت شرکتی
6. طراحی
سایت شرکتی
7. طراحی
سایت شرکتی
8. طراحی
سایت شرکتی
9. طراحی
سایت شرکتی
10. طراحی
سایت شرکتی
11. طراحی
سایت شرکتی
ن : تینا
ت : سه شنبه 17 تير 1399
|
|
دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین روش ها برای رشد و ارتقا بازار کسب و کارها به حساب می آید. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی اشاره دارد که از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ و برندینگ محصول استفاده می کند. بر خلاف بازاریابی سنتی مشتریان و رضایت آنها هدف ابتدایی و نهایی فرایند بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. تعامل پایدار با مشتریان بالقوه، ایجاد خلاقیت برای جذب حداکثری افراد، خلق محصولات جدید که نیازهای بازار را تامین می کند و ایجاد محصولاتی که مشکلات مردم را برطرف می کند از جمله موضوعاتی است که در بازاریابی دیجیتال مورد توجه قرار می گیرد.
دیجیتال مارکتینگ تمام تلاشهای مربوط به بازاریابی است که با استفاده از دستگاههای الکترونیکی و اینترنت انجام میشود. کسب و کارها از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتهای دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده میکنند.
مزایای دیجیتال مارکتینگ در مقابل بازاریابی سنتی
- دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف
شناخت مخاطب نهایی، رده سنی آنها، فرهنگشان و خصوصیات روانی آنها از مهمترین مراحل بازاریابی به حساب می آید. شما باید پیامی را به مخاطب الغا کنید که خواست و نیاز او را برطرف می کند. دیجیتال مارکتینگ با ابزارهایی که در اختیار شما میگذارد کمک میکند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیامها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.
- در اختیار قرار دادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری
بر خلاف روش های سنتی در بازاریابی دیجیتال شما می توانید بعد از اجرای هر کمپین تبلیغاتی میزان موفقیت روش های اجرا شده را به طور دقیق محاسبه کنید.
در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان میتوان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد.
- قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ممکن
بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی میتوان آن را بهبود و ارتقا داد.
پیش شرط های اجرای کمپین دیجیتال مارکتینگ
هر کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ قطعا موارد زیر را به عنوان پیش شرط های اجرای کمپین خود در اختیار داشته است.
• سایت و یا پورتال
• قابلیت ارائه مقاله در قالب بلاگ پست
• در اختیارداشتن صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی (لینداین، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک)
• کتاب های الکترونیک، اینفوگرافی، ویدیو
• بروشور و کاتالوگ آنلاین
• برندینگ و ابزارهای آن
• ابزارهای ارتباط الکترونیک
دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی اصول بازاریابی سنتی بصورت آنلاین است.
ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال
بازاریابی با استفاده از موتورهای جست و جو ( search Engine Marketing )
بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM مخفف شده عبارت انگلیسی Search Engine Marketing است و به بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل میپردازد و به افزایش فروش کمک میکند. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش است : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.در SEM با استفاده از تکنیک های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهمترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است.
بازاریابی محتوا
در بازاریابی محتوا شما با تولید یک محتوای با کیفیت در حوزه تخصصی که فعالیت می کنید توجه مخاطب را به سایت و برند خود جلب می کنید. این موضوع باعث می شود که برند و نام سایت شما به عنوان یک مرجع علمی و تخصصی در حوزه ای خاص شناخته شود. به طور کلی بازاریابی محتوا در صورت تداوم یکی از مهمترین استراتژی های برندینگ نیز محسوب می شود. در اصل شما با تولید محتوای با کیفیت به مخاطب میفهمانید که در موضوعی خاص تخصص بالایی دارید و مشتریان می توانند با خیال راحت به تخصص شما اعتماد کنند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Media Marketing )
شبکه های اجتماعی در یک دهه گذشته تعاملات بشری را تغییر داده اند، فیسبود، اینستاگرام، توییتر و شبکه های پیام رسانی مانند تلگرام و واتساپ باعث شده اند که ما از هر نقطه از این کره خاکی بتوانیم با جمعیت زیادی از مردم در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنیم. تعامل مستقیم و پایدار با کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی امروز به یک هنر و تخصص تبدیل شده است و در نتیجه بسیاری از شرکت های بزرگ برای مدیریت این فضا پرسنلی مجزا استخدام می کنند. شما با استفاده از ابزار شبکه های اجتماعی ابتدا با تعاملی مستقیم با مشتریان نیازهای آنها را شناسایی می کنید، خدمات پس از فروش خود در این فضا توضیح می دهید، در خصوص تبلیغات منفی که علیه شما ایجاد شده است واکنش نشان می دهید و در نهایت با افزایش میزان کاربران و فالوئر های خود سعی می کنید برند خود و بازارتان را گسترش دهید.
بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای ( Inbounnd Marketing )
بازاریابی درونگرا از طریق ایجاد ارتباطات مفید، مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در راستای جذب هر چه بیشتر مشتریان تلاش میکند. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار شما تبدیل میکند، بنابراین ارزش دارد بر روی آن سرمایه گذاری کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش میکند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها، لیست های ایمیلی تمرکز دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک میکند.
تبلیغات بر اساس کلیک ( PPC )
در این شیوه از تبلیغات دیجیتال ابتدا با پرداخت هزینه اولیه اعتباری در حساب کاربری شما ایجاد می شود و بعد از آن به ازای هر کلیک از اعتبار شما کم می شود تا این اعتبار به پایان برسد. بزرگترین مجری تبلیغات کلیکی در حال حاضر گوگل است و با نام تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز شناخته می شود. در چنین تبلیغاتی شما در کمپین تبلیغاتی خود در کلمه ای خاص در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوید و به ازای هر کیلیک از اعتبار شما کاسته می شود تا در نهایت از نتایج حذف می شوید. تبلیغات کیلیکی بسیار هدفمند و پر ثمر هستند و شما در ازای جذب مخاطب پول پرداخت می کنید.
کمپین تبلیغات بنری ( Banner Advertising )
امروز در هر صنعتی سایت هایی هستند که برند محسوب می شوند و در نتیجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب می کنند. همچنین سایت های خبری به طور عمومی در تمام دنیا سایت های پر مخاطبی هستند. در تبلیغات بنری شما برای مدت زمانی مشخص لینک سایت خود را در بالای صفحات سایت های دیگر به نمایش می گذارید. مبلغ پرداختی برای هر سایت به میزان بازدید های روزانه آن سایت بستگی دارد و در نتیجه سایت های خبرگزاری بزرگ مانند خبرگزاری ایسنا، ایرنا، فارس و … برای نمایش بنر تبلیغاتی شما هزینه های بیشتری نسبت به دیگر سایت ها دریافت می کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer Marketing )
با ایجاد بستر شبکه های اجتماعی در ده سال گذشته با پدیده با نام اینفلوئنسرها و سلبریتی ها روبرو شده ایم. افراد مشهوری که در فضای مجازی تعداد فالوئر های زیادی دارند و در نتیجه تاثیر پیام انها بسیار بیشتر از دیگران است. این موضوع در یکی دو سال گذشته با قدرتی که شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به این افراد داده است به شدت رشد کرده و در نتیجه بسیاری از شرکت های از این موضوع به عنوان یک فرصت تبلیغاتی بهره می گیریند. برای مثال شما برای معرفی برند جدید خود در صنعت پوشاک می توانید با صرف مبالغی به افراد مشهور در فضای مجازی از انها بخواهید که برای برند شما تبلیغ کنند. این مبالغ برای پست ها و مطالب منتشر شده در یک بازه زمانی مشخص تعیین می شود و گاهی کمپین های ویدئو مارکتینگ به صورت آنلاین نیز در این حوزه انجام می شود.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing )
بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.
بازاریابی ویروسی ( viral Marketing )
بازاریابی ویروسی یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است که با هدف افزایش سطح آگاهی از برند صورت میگیرد. در این شیوه بازاریابان در یک بازه زمانی مشخص یک پیام مناسب و جذاب را در فضای مجازی پخش میکنند. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. یکی از مهم ترین مشخصات شبکه های اجتماعی رایگان بودن استفاده از آنها و همچنین محبوبیت آن ها برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان می باشد. با استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ می توان با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا کرد و آنها را با محصول و خدمات آشنا کرد.
بازاریابی پیامکی ( SMS Advertising )
بازاریابی پیامکی از همان ابتدای فراگیر شدن تلفن های همراه وجود داشته و امروز تنها شکل آن کمی تغییر کرده است. هدفمندی چنین تبلیغاتی در سالهای گذشته بسیار پیشرفت داشته و شرکت هایی هستند که به صورت تخصصی در این حوزه خدمات منحصر به فردی ارائه می کنند. برای مثال دسته بندی شماره تلفن ها بر اساس مکان، سن، فرهنگ باعث می شود که شما بازار خود را هدفمند انتخاب کنید.
سخن پایانی
بازاریابی دیجیتال نیاز به تخصص و درایت و مدیریت بر بستر یک زمان طولانی دارد. اجرای دقیق یک کمپین تبلیغاتی، تحلیل بازخوردهای آن، برطرف کردن نقاط ضعف کمپین و اجرای مجدد آن مسیری است که شما باید بارها و بارها طی کنید تا در فرآیند برندسازی به موفقیت دست یابید. بنابراین استخدام یک متخصص دیجیتال مارکتینگ اولین کاری است که شما نیاز دارید تا اصول اولیه را در شرکت شما پیاده سازی کند.
1. طراحی
سایت شرکتی
2. طراحی
سایت شرکتی
3. طراحی
سایت شرکتی
4. طراحی
سایت شرکتی
5. طراحی
سایت شرکتی
6. طراحی
سایت شرکتی
7. طراحی
سایت شرکتی
8. طراحی
سایت شرکتی
9. طراحی
سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی
ن : تینا
ت : سه شنبه 17 تير 1399
|
|
سئو تکنیکال به مجموعه اقداماتی بر روی سایت شما اشاره دارد که توسط کدنویسان حرفه ای و متخصص در جهت بهینه سازی کدهای داخلی سایت شما و بهبود رتبه در نتایج متورهای جست و جو انجام می شود. در این مقاله به زوایای مختلف اجرایی در یک پروژه سئو تکنیکال اشاره هایی می کنیم.
قبل از هر چیز بگذارید یک تعریف از سئو داشته باشیم. سئو به مجموعه فرآیندهایی اشاره دارد که در نهایت به افزایش ترافیک وبسایت به صورت ارگانیک منجر می شود. در ادبیات کلی کارشناسان سئو این حرفه به دو بخش کلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. بنابراین می توان سئو فنی را زیر مجموعه سئو داخلی در نظر گرفت که اقداماتی را سمت سرور و کدهای سایت انجام می دهد تا در نهایت سرعت سایت بهبود یابد و خزنده های گوگل را مجاب کند که وبسایت شما یک وبسایت موثر و غنی به حساب می آید. در میان سئو کاران توجه ویژه ای به محتوا و لینک سازی های داخلی و خارجی صورت می گیرد اما به هیچ عنوان نباید از موارد سئو تکنیکال برای موفقیت نهایی غافل شوید.
مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال
استفاده از SSL و HTTPS
امنیت وبسایت مهمترین فاکتور سئو فنی است. حتی اگر هیچ موتور جست و جویی برای صاحب سایت مهم نباشد بازهم امنیت یک وبسایت یکی از مهمترین فاکتورها برای مخاطبان به حساب می آید. SSL یا به تعبیری لایه سوکت های امن یک تکنولوژی جدید است که لینک های کدگذاری شده میان وب سرور و مرورگر کاربران نهایی ایجاد میکند. وبسایت هایی که ابتدای آدرس آنها HTTPS قرار گرفته است از پروتکلSSL در وبسایت خود استفاده کرده اند. این موضوع از سال ۲۰۱۴ برای سئو کاران درست زمانی که گوگل اعلام کرد انتظار دارد همه وبسایت ها از SSL استفاده کنند بیش از گذشته مهم شد و امروز تقریبا هر سایتی که به فکر رقابت برای دست یابی به رتبه های برتر گوگل هست باید این پرتکل امنیتی را رعایت کرده باشد.
موبایل فرندلی بودن سایت
نزدیک به ۶ سال است که گوشی های هوشمند تمام دنیای ما را تغییر داده اند. بهبود سرعت اینترنت تلفن های همراه و فراگیر شدن تبلت، گوشی هوشمند و دیگر تکنولوژی های اینترنت همراه باعث شده است که وبسایت ها ملزم شوند در هر وسیله ای نمایش واضح و شفافی به کاربران ارائه دهند. وبسایت های قدیمی ممکن بود در مانیتور کامپیوتر خانگی به درستی به نمایش درآید اما در تلفن همراه نوشته های آن از هم گسیخته شوند. چنین اتفاقی برای برند شما مانند یک سم محلک عمل می کند و چون وبسایت شما ریسپانسیو نیست، باید قید کسب رتبه برتر در گوگل را بزنید.
بهینه سازی سرعت سایت
- استفاده از یک ارائهدهنده DNS سریع
- کاهش درخوستهای HTTP با استفاده از اسکریپتها و افزونههای لازم
- استفاده از استایلشیت CSS به جای چندین استایلشیت یا اینلاین CSS – کدهایی که به مروگر وبسایت میگوید سایت شما را چطور نمایش دهد
- مطمئن شوید تصاویر شما بدون افت کیفیت کمترین حجم ممکن را داشته باشند.
- فشردهسازی صفحات وب (میتوانید از ابزاری به نام GZIP استفاده کنید).
- کاهش و فشردهسازی کدهای سایت، کم کردن فضاهای غیرضروری، شکست خطوط یا تورفتگیها در HTML، CSS و JavaScript
ساخت نقشه سایت یا سایت مپ
نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که به موتورهای جست و جو کمک می کند درک درستی از وبسایت شما داشته باشند. به عبارتی نقشه سایت به موتورهای جست و جو مکان هر صفحه را به طور دقیق معرفی می کند.
این فایل حاوی اطلاعات مفیدی از هر صفحه سایت است که شامل موارد زیر میشود:
- آخرین باری که روی یک صفحه تغییراتی اعمال شده است.
- اولویتهای سایت شما چیست.
- هر چند وقت یک بار بهروزرسانی میشود.
فعال کردن قابلیت AMP برای نمایش بهتر در موبایل
AMP یک روش برای بهبود سرعت انتقال محتوا بر روی دستگاه های موبایل است. این قابلیت از طریق کدهای خاص به نام AMP HTML در گوگل پشتیبانی می شود. به طور کلی نسخه AMP صفحات وبسایت شما در سرورهای گوگل ایندکس می شود و با سرعت بیشتری بر روی دستگاه های موبایل بارگذاری می شود. این کار به وسیله نمایش خام محتوا و کدها به صورت متنی انجام می شود و با غیر فعال کردن نظرات، فرم ها و اسکریپت ها باعث می شود که سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شما افزایش یابد.
استفاده از اسکیما SCHEMA برای صفحات مختلف سایت
کد های اسکیما داده هایی ساختار یافته هستند که به شما با اضافه کردن این کدها به وبسایت خود به موتورهای جست و جو کمک می کنید درک بهتری از محتوای وبسایت شما داشته باشند. این قابلیت باعث می شود که نتایج بهتری به کاربران نهایی موتورهای جست وجو نمایش داده شود. برای مثال شما می توانید صفحات داخلی مشابه را با یک ساختار کدینگ مشابه به سرچ کنسول گوگل معرفی کنید تا گوگل بداند تیتر ها، عکس ها و متون در کجای صفحه قرار گرفته است.
فایل ROBOTS.TXT
یکی از مهمترین بخش های سئو تکنیکال تنظیم فایل robots.txt به حساب می آید. فایل robots.txt در واقع یک نسخه متنی ساده هست که بر روی هاست شما آپلود می شود تا خزنده های موتورهای جست و جو از طریق آن بفهمند که کدام بخش های سایت شما را خزش کنند. برای نوشتن فایل robots.txt دستورات مشخصی وجود دارد و توصیه ما این است که تنظیم این فایل را به یک متخصص واگذار کنید.
بردکرامپ (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات
یکی از جدیدترین موارد در چک لیست سئو تکنیکال مربوط به بردکرامب است. احتمالا بالای هر صفحه وب که وارد میشوید دیدید مسیر صفحه مشخص شده است. به عنوان مثال گوشی موبایل > سامسونگ > گلکسی S20. هر بخش از این آدرس دارای لینک است و نهتنها به کاربر میگوید که در کدام صفحه است، بلکه به موتورهای جستجو میگویند که سایت شما چه ساختاری دارد و چطور تجربه خوبی برای کاربر فراهم میکنید.
نکته پایانی
شرکت پیام آوا با ده سال تجربه در زمینه طراحی و سئو سایت تا موفقیت شما در رتبه های برتر گوگل در کنار شما خواهد بود. اگر وبسایت خود را طراحی کرده اید اما با مشکلاتی فنی در مدیریت آن روبرو هستید می توانید با یک تماس ساده از خدمات سئو و بهینه سازی وبسایت در شرکت پیام آوا بهره مند شوید و اگر هنوز برای خود سایتی طراحی نکرده اید پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر برای حضور قدرتمند در فضای مجازی اقدام به طراحی سایت اختصاصی برای کسب و کار خود کنید. ما منحصر به فرد ترین و خلاق ترین طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را به شما عرضه می کنیم. پیام آوا حرفه ای ترین شرکت طراحی سایت تهران.
1. طراحی
سایت شرکتی
2. طراحی
سایت شرکتی
3. طراحی
سایت شرکتی
4. طراحی
سایت شرکتی
5. طراحی
سایت شرکتی
6. طراحی
سایت شرکتی
7. طراحی
سایت شرکتی
8. طراحی
سایت شرکتی
9. طراحی
سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی
ن : تینا
ت : سه شنبه 17 تير 1399
|
|